Profilering

Naast een onderwijskundig basisprofiel bieden wij extra profielen aan. Ons aanbod vormt een Rijke Leerweg voor het kind. De kinderen van de groepen 1,2 en 3 werken ’s middags thematisch samen op hun speelleerplein. De leerlingen van de groepen 4 t/m 8 mogen een profiel kiezen dat hun interesse heeft en waar ze zich dieper mee kunnen verrijken. Gedurende 10 weken zullen de kinderen intensief met de activiteiten van hun profiel aan de slag gaan en bijzondere kennis en vaardigheden leren. Zo kunnen kinderen hun eigen talenten verkennen en ontwikkelen. Voor deze bijzondere vorm van leren is onze school(omgeving) deels aanpast.

Vanaf 2006 zijn wij door het NOC*NSF KVLO als sportactieve school gecertificeerd. Vanaf 2012 is dit onderdeel geworden van het Vignet Gezonde School met het certificaat ‘Sport & Bewegen’ en ‘Milieu & Natuur’ en ‘Relaties & Seksualiteit’. Het belang van bewegen en sport in de ontwikkeling van kinderen is groot. Wij bevorderen dit door middel van projecten en extra veel activiteiten. Gezonde leefstijl en leefomgeving krijgen ook onze aandacht.